Pojawienie się kodu błędu dysku twardego 2000-0146 może powodować częste awarie komputera, długotrwałe wstrzymanie działania aplikacji systemu operacyjnego, a nawet awarię systemu operacyjnego (niebieski ekran). Przyczyną tego błędu są zazwyczaj uszkodzone pliki systemu operacyjnego, złośliwe wirusy lub ataki oprogramowania, uszkodzone sektory na dysku twardym itp. Aby uniknąć przeoczenia najszybszego czasu naprawy, zaleca się jak najszybsze wypróbowanie poniższych metod rozwiązania problemu:
Wypróbuj tryb awaryjny i czysty rozruch
Pierwszym krokiem do naprawienia błędu 2000-0146 jest próba uruchomienia komputera w trybie awaryjnym, a następnie przeprowadzenie czystego rozruchu. Przed wykonaniem tej czynności zaleca się odłączenie wszystkich podłączonych urządzeń, takich jak drukarki, karty Wi-Fi czy modemy, przy wyłączonym komputerze. Po odłączeniu urządzeń wykonaj następujące kroki:
Uruchom komputer i gdy pojawi się logo startowe systemu Windows 10, natychmiast naciśnij przycisk „Uruchom ponownie” lub „Zamknij”, aby przerwać proces uruchamiania, i powtórz tę czynność trzy razy. Jeśli ta metoda nie zadziała, możesz dowiedzieć się więcej o tym, jak przejść do trybu awaryjnego.
Uruchom środowisko odzyskiwania systemu Windows 10, wymuszając ponowne uruchomienie, a następnie wybierz [Rozwiązywanie problemów] – [Opcje zaawansowane] – [Ustawienia uruchamiania] – [Uruchom ponownie], a po ponownym uruchomieniu komputera wybierz tryb awaryjny w menu ustawień uruchamiania. W tym miejscu możesz nacisnąć klawisz 5 lub F5, aby wybrać opcję [Włącz tryb awaryjny (z funkcją sieciową)].

Po uruchomieniu systemu operacyjnego naciśnij jednocześnie klawisze [Windows+R], aby otworzyć okno wykonywania. Następnie wpisz [msconfig] i naciśnij [OK], aby otworzyć interfejs konfiguracji systemu.
Kliknij kartę [Ogólne] w oknie Narzędzia ustawień systemu, a następnie kliknij opcję [Wybierz element startowy] i odznacz opcję [Załaduj element startowy].

Kliknij kartę [Usługi] i zaznacz opcję [Ukryj wszystkie usługi Microsoft]. Kliknij przycisk [Wyłącz wszystkie] i uruchom ponownie system operacyjny. Jeśli ta metoda rozwiąże problem z kodem błędu 2000-0146, natychmiast wykonaj kopię zapasową danych z dysku twardego i sprawdź stan SMART dysku twardego pod kątem oznak awarii.
Uruchom polecenie SFC /scannow
Jeśli kod błędu 2000-0146 jest spowodowany uszkodzeniem plików systemu operacyjnego lub rejestru, można spróbować rozwiązać go za pomocą polecenia SFC. Narzędzie SFC (Operating System File Checker) to narzędzie wbudowane w system operacyjny Windows. Potrafi ono skanować wszystkie chronione pliki systemu operacyjnego i naprawiać wykryte problemy. Szczegółowe kroki są następujące:
- Po ponownym uruchomieniu komputera lub przejściu do trybu awaryjnego wyszukaj [cmd] w polu wyszukiwania w lewym dolnym rogu, kliknij prawym przyciskiem myszy wynik wyszukiwania i wybierz [Uruchom jako administrator], aby otworzyć narzędzie wiersza poleceń.
- W otwartym oknie wiersza poleceń wpisz polecenie [SFC /scannow] i naciśnij klawisz [Enter]. Następnie program do sprawdzania plików systemu operacyjnego przeskanuje system operacyjny i naprawi problematyczne pliki systemowe. Po zakończeniu naprawy uruchom ponownie komputer i sprawdź, czy problem został rozwiązany.
Przywróć domyślne ustawienia BIOS-u
Gdy kolejność rozruchu BIOS-u jest nieprawidłowa, system operacyjny może nie wykryć dysku twardego i wyświetlić błąd 2000-0146. W związku z tym, aby rozwiązać problem, można spróbować przywrócić domyślne ustawienia BIOS-u. Oto szczegółowe kroki:
Uruchom komputer i natychmiast naciśnij kilkakrotnie klawisz F2, F10, Esc lub Del, aby wejść do tabeli funkcji BIOS-u (ze względu na różne modele płyt głównych komputerów, skróty klawiszowe do wejścia do BIOS-u są nieco inne, możesz zaobserwować monity na czarnym ekranie, który pojawia się podczas rozruchu).
Następnie naciśnij klawisz [F9] (Ustawienia domyślne), aby przywrócić domyślne ustawienia BIOS-u. Jeśli jest to inny interfejs BIOS-u, spróbuj znaleźć opcję z opcją „Ustawienia domyślne”.

Naciśnij klawisz [F10], wybierz [Tak], a następnie naciśnij klawisz [Enter], aby zapisać zmiany. Następnie postępuj zgodnie z instrukcjami kreatora i uruchom ponownie komputer, aby rozwiązać problem.
Powyżej przedstawiono kilka typowych metod naprawy kodu błędu 2000-0146. Jeśli powyższe metody nie rozwiążą obecnego problemu, konieczna będzie wymiana dysku twardego. Przed wymianą dysku twardego należy jednak wykonać kopię zapasową lub przenieść dane ze starego dysku, a następnie wymienić dysk twardy po zakończeniu tworzenia kopii zapasowej. W tym przypadku zalecamy skorzystanie z oprogramowania do odzyskiwania plików Bitwar w celu utworzenia kopii zapasowej lub przeniesienia ważnych plików na komputerze, gdy system operacyjny Windows nie ma do nich dostępu.
Aby uzyskać szczegółowe informacje 2000-0146, zapoznaj się z Data Recovery.